Субота, 20.04.2024, 01:38

Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Меню сайту
Категорії розділу
Математика [5]
Інформатика [3]
Фізика [6]
Головна » Статті » Методичні рекомендації » Фізика

пропозиції до програми

Пропозиції до Програми:

 

- удосконалення нормативно-правової бази;

1)  Передбачення законодавчої основи взаємодії державного, обласного, міського та бюджетів інших рівнів, з метою виконання сумісних завдань освіти всіх рівнів (наприклад субвенцій з метою виконання завдань безперервної освіти та розвитку профільності).

2)  Спрощення правил некомерційної оренди приміщень державних навчальних закладів навчальними закладами іншої форми власності та підпорядкування з метою забезпечення законодавчої основи стабільної співпраці навчальних закладів різної форми власності та створення основ профільної освіти.

3)  Усунення жорсткої регламентації штатного розпису, яка не дозволяє в межах фінансування, що виділяється вводити в навчальних закладах ставки, для забезпечення функціонування комп'ютерної техніки (спеціалісти з комп'ютерних технологій, техніки, тощо), спеціалізованих кабінетів з природничих дисциплін (фізики, хімії, тощо) в тому числі і з комп'ютерною підтримкою.

4)  Зробити правилом надання цільових рекомендацій до вступу на технічні та природничі напрями для розширення можливостей співпраці вищих навчальних закладів з середніми навчальними закладами профільного навчання з природничо-математичних предметів .

5)  Поновити вимоги Статті 57 про відповідність заробітної плати освітян до середньої заробітної плати по промисловості.

6)  З метою наповнення освіти молодими кадрами запровадити гарантію держави на забезпечення житлом працівників освітньої галузі.

7)  Спростити процедуру списання застарілої комп'ютерної техніки (наприклад: рішення про списання комп'ютерної техніки більш ніж п'ятирічного строку давності приймає безпосередньо керівник навчального закладу)

8)  Створити законодавчу основу використання навчальними закладами електронних версій підручників, посібників та довідкової літератури в навчальному процесі.

 

- модернізація матеріально-технічної та методичної бази загальноосвітніх навчальних закладів з природничо-математичних предметів;

1)  Виділення фінансування для закупки фізичного, хімічного, комп'ютерного обладнання для створення сучасних кабінетів природничих дисциплін у кожній школі.

2)  З метою запровадження профільної освіти з природничих дисциплін передбачити фінансування для обладнання закладів освіти, як опорних центрів освітніх округів.

 

- перепідготовка, підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників;

1)  Для наповнюваності викладання природничих дисциплін інформаційними технологіями: підвищення кваліфікації з інформаційних технологій, а також тим, хто їх активно запроваджує не менше ніж раз у три роки.

2)  Надати можливість викладачам природничих дисциплін раз на п'ять років проходити стажування у вищих навчальних закладах.

 

- підвищення якості природничо-математичної освіти;

1)      На державному рівні запровадити:

- приєднання вищих та середніх закладів України до використання баз сучасної наукової та періодичної природничо-математичної літератури (паралельно оновленню фонду шкільних бібліотек та забезпеченню навчальних закладів фаховими періодичними виданнями);

- закупівлю ліцензованого програмового забезпечення та приєднання до підписок сучасного програмового забезпечення (MSDN)

2)  Передбачити для  викладачів природничих дисциплін можливість оплати розробки та підготовки лабораторних робіт та створення програмового забезпечення для функціонування віртуальних лабораторій.

3)  Передбачити оплачувані години для перевірки письмових робіт для  викладачів природничих дисциплін.

4)  Відповідно до сумісних планів безперервної освіти передбачити введення до оплачуваного навантаження викладачів вищих навчальних закладів годин з профільної підготовки та керівництва науково-дослідними роботами на базі середніх навчальних закладів.

5)  З метою спрощення залучення провідних науковців до профільних занять у середніх навчальних передбачити спрощену - автоматичну процедуру атестації викладачів вищих навчальних закладів для ведення занять в середніх навчальних закладах.

 

 

Коментар:

Нажаль основні пропозиції пов’язані із законодавчою базою, на зміну якої мало надій, а також на фінансування, на яке надій не більше.

Частина пропозицій – особливо останній розділ, не зовсім зрозуміло до якого підрозділу відноситься. Вони потребують і зміну законодавчої бази, і інші напрямки.

Окремі побажання повинні бути і з інформаційних напрямків та технологій, однак я включив лише те, що безпосередньо пов’язано із природничими дисциплінами.

 

З повагою, С.Б,Григор’єв

Категорія: Фізика | Додав: olga4420 (18.04.2012)
Переглядів: 926 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: