ПОСАДОВА
ІНСТРУКЦІЯ УЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ:
1.1.
Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної
характеристики вчителя. Під час розробки Інструкції враховано рекомендації з
організації служби охорони праці в освітніх закладах системи Міністерства
освіти України.
1.2. Вчитель призначається на посаду і
звільняється з неї директором школи.
1.3. Вчитель повинен мати повну або базову
вищу педагогічну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
1.4. Вчитель підпорядковується
безпосередньо заступнику директора школи з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності вчитель керується
Конституцією і законами України, Указами Президента України, рішеннями Кабінету
Міністрів України і органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і
виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної
безпеки, а також Статутом і Правилами внутрішнього трудового розпорядку,
наказами і розпорядженнями директора, цією Інструкцією, колективним трудовим
договором.
Вчитель
дотримується положень Конвенції про права дитини.
ІІ.
ФУНКЦІЇ: Основними
напрямами діяльності вчителя є:
2.1.Навчання
і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета і віку школярів.
2.2.
Стимулювання соціалізації учнів, формування в них загальної культури,
забезпечення свідомого вибору ними професії та формування готовності до
функціювання в ринкових умовах.
2.3.
Забезпечення дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному закладі.
ІІІ.
ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ:
Вчитель
виконує такі посадові обов'язки:
3.1
Здійснює навчання і виховання учнів із урахуванням специфіки навчального
предмета, проводить уроки й інші навчальні заняття в закріплених за ним класах
згідно з розподілом навчального навантаження, забезпечує під час занять
належний порядок і дисципліну.
3.2.
Реалізує прийняті в школі освітні програми відповідно до навчального плану,
власного поурочного плану і розкладу занять; використовує при цьому
різноманітні прийоми, методи й засоби навчання.
3.3.
Забезпечує рівень підготовки учнів, який відповідає вимогам державного
освітнього стандарту.
3.4.
Виконує правила і дотримується норм охорони праці, техніки безпеки і
протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров'я учнів під час
навчального процесу.
3.5.
Оперативно повідомляє керівників школи про кожен нещасний випадок, вживає
заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
3.6.
Вносить пропозиції щодо покращення і оздоровлення умов здійснення навчального
процесу, а також доводить до відома адміністрації про всі недоліки в
забезпеченні навчального процесу, які знижують працездатність учнів.
3.7.
Проводить інструктаж учнів з правил безпеки праці під час навчальних занять з
обов'язковою реєстрацією в журналі реєстрації інструктажів.
3.8.
Організовує вивчення учнями правил охорони праці.
3.9.
Здійснює контроль за дотриманням правил (інструкції) з охорони праці.
3.10.
Веде в установленому порядку класну документацію, здійснює поточний контроль за
відвідуванням і успішністю учнів за прийнятою в школі системою, виставляє
оцінки в класний журнал і щоденник учня, своєчасно подає адміністрації школи
звітні дані.
3.11.
Бере участь у встановленому порядку в підсумковій атестації учнів.
3.12.
Допускає у визначеному порядку на заняття представників адміністрації школи з
метою контролювання й оцінювання своєї діяльності.
3.13.
Замінює на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно з розпорядженням
заступника директора школи з навчально-виховної роботи.
3.14.
Дотримується Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, інших
правових актів школи.
3.15.
Створює умови для дотримання законних прав і свобод учнів.
3.16.
Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну
кваліфікацію, бере участь у діяльності методичного об'єднання та інших формах
методичної роботи, які прийняті в школі.
3.17.
Постійно працює над вдосконаленням власної інформаційної компетентності.
Застосовує сучасні інформаційно-комунікаційні технології у практичній
педагогічній діяльності.
3.18.
Бере участь у роботі педагогічної ради школи і нарадах, які проводяться
адміністрацією школи.
3.19.
Бере участь в організації та проведенні зовнішнього незалежного оцінювання.
3.20.
Чергує по школі відповідно до графіку чергувань на перервах між заняттями, а
також за 20 хв. до початку і протягом 20 хв. після закінчення занять.
3.21.
Підтримує постійний зв'язок з батьками учнів (особами, які їх замінюють).
3.22.
Проходить періодичне медичне обстеження.
3.23.
Дотримується етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу вчителя,
в школі, побуті, в громадських місцях
3.24. У випадку виконання обов'язків
завідувача кабінету:
- Організовує поповнення кабінету
обладнанням, приладами та іншими матеріалами, приймає матеріальні цінності
(крім меблів) під відповідальність на збереження на підставі відповідних
документів, забезпечує зберігання підзвітного майна, бере участь в
інвентаризації та списуванні майна кабінету.
- Розробляє і періодично переглядає (не
менш як один раз на 5 років) інструкції з охорони праці, подає їх на
затвердження директору.
-
Контролює обладнання навчального кабінету протипожежним інвентарем, медичними
та індивідуальними засобами захисту, а також наочною агітацією з питань
забезпечення безпеки життєдіяльності;
- Проводить інструктаж з
охорони праці учнів з
обов'язковою реєстрацією в журналі визначеного зразка.
- Не допускає проведення занять,
пов'язаних із не безпекою для життя і здоров'я учнів і працівників школи, з
повідомленням про це заступника директора з навчально-виховної роботи;
- Вносить пропозиції щодо покращення
умов праці і навчання для включення їх в угоду з охорони праці.
IV.
ПРАВА: Вчитель має право на:
4.1.
Участь в управлінні школою в порядку, передбаченому Статутом школи.
4.2.
Захист професійної честі й гідності.
4.3.
Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, надання відповідних
пояснень.
4.4.
Захист інтересів самостійно чи через посередника, в тому числі адвоката, у
випадку дисциплінарного розслідування, пов'язаного з порушенням вчителем норм
професійної етики.
4.5.
Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком
випадків, передбачених законом.
4.6.
Вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних
посібників і матеріалів, підручників, методик оцінювання знань учнів.
Впровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій.
4.7.
Підвищення своєї кваліфікації.
4.8.
Проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну
категорію і одержувати її у випадку успішного проходження атестації.
4.9. Давання учням під час занять і перерв
обов'язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і
дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у
випадках, передбачених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку
школи.
V.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
5.1. У визначеному законодавством України
порядку вчитель несе відповідальність за:
- реалізацію не в повному об'ємі
навчальних програм у відповідності з навчальним планом і розкладом занять;
-
життя і здоров'я учнів під час навчального процесу;
-
дотримання прав і свобод учнів.
5.2.
За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил
внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи
та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених цією
Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному
трудовим законодавством.
5.3.
За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з
фізичним чи психічним
насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку
вчитель може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством
і Законом України ”Про освіту”. Звільнення за цей вчинок не є мірою
дисциплінарної відповідальності.
5.4. За нанесені школі чи учасникам
навчального процесу збитки, у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх
посадових обов'язків, учитель несе матеріальну відповідальність в порядку і в
межах, визначених трудовим і цивільним
законодавством.
VI.
ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (ЗВ'ЯЗКИ ЗА ПОСАДОЮ)
Учитель:
6.1. Працює в режимі виконання
встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом
навчальних занять, бере участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах,
самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
6.2. В період канікул, які не співпадають з
відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи
організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до
початку канікул. Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх вчителів
на умовах погодинної оплати і згідно тарифікації (в залежності від тривалості
заміни).
6.3. Замінюється на період тимчасової
відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають відставання
з навчального плану у викладанні предмета в даному класі.
6.4.
Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового і
організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
6.5. Систематично обміню
|